کنترل فراخوانی رابط گرافیکی ویندوز

بصورت پیش فرض رابط گرافیکی ویندوز (desktop)به هنگام startup بطور اتوماتیک فراخوانی یا عدم فراخوانی و اجرا میشود اما شما در صورت تمایل میتوانید با بکارگیری دستور زیر فراخوانی یا عدم فراخوانی آن را به هنگام startup کنترل کنید. به عبارت دیگر قادر خواهید بود که کامپیوترتان را طوری تنظیم کنید که در هنگام راه اندازی بجای اجرای desktop ویندوز اعلان dos را فراخوانی کند.

فایل MSDOS.SYS را از ریشه درایو c: پیدا کرده وآنرا از حالت read-only خارج کنید.آنگاه آنرا با استفاده از notepad یا ویرایشگر متنی دیگری (غیر از microsoft word)باز کرده ومقدار bootGUI را برابر 0 قرار دهید تا فراخوانی رابط گرافیکی ویندوز غیر فعال شود. برای باز گرداندن مجددبه حالت پیش فرض آنرا برابر با 1 قرار دهید.

توجه: این تکنیک برای ویندوزهای 98 و 95 کاربرد دارد.

180- تغییر دادن مدت زمان فعال بودن کلیدهای تابعی

     ویندوز به طور نرمال کلیدهای تابعی صفحه کلید (f12-f1) را در حین راه اندازی کامپیوتر به مدت 2ثانیه فعال میکندکه در این مدت زمان با استفاده از این کلیدها میتوانید فرآیند راه اندازی را کنترل کنید. مدت زمان ذکر شده میتواند با بکارگیری تنظیمات زیر تغییر پیدا کند. فایل MSDOS.SYS راباز کرده ویک سطر جدید با متن bootdelay در قسمت option اضافه کرده وآنرا برابر با مدت زمان مورد دلخواه (بر حسب ثانیه) قرار دهید. به عنوان مثال اگر bootdelay=5 را به فایل MSDOS.SYS اضافه کنید کلیدهای تابعی به مدت 5ثانیه در حین راه اندازی سیستم فعال خواهند شد.

توجه: این تکنیک برای ویندوزهای 98 و 95 و Me کاربرد دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد